Čo sa týka počtu štvornohých maznáčikov, umiestňuje sa Slovenská republika pravidelne na popredných priečkach v celej Európe. Odhadom žije v ČR vyše 2 milióny psov.
Z výskumu GFK vyplýva, že viac ako polovica slovenských domácností vlani nakúpila krmivo pre psov alebo mačky, tzn. skoro každá druhá domácnosť má doma štvornohého miláčika, a to je v európskom meradle naozaj unikát. Len v Prahe je napr. U pražského magistrátu evidovaných viac ako 100 tisíc psov, a to sa nejedná o úplne presné číslo, pretože nie každý chovateľ má svojho psa evidovaného. Ľudia často šetrí sami na sebe, ale čo sa týka zvierat, nebojí sa vydať viac peňazí. Len za psie krmivo a hygienické zvieracie potreby minú Slováci viac ako 5,5 miliardy korún ročne. "Ľudia sa v posledných rokoch začínajú viac zaujímať o kvalitnú stravu. Preto predaja kvalitných krmív rastú. Chovatelia si uvedomujú, že ak si priplatia za kvalitné granuly, môže im to v dôsledku ušetriť peniaze za veterinárnu starostlivosť, "hovorí Martin Pučálka, výrobca zvieracieho krmiva.
Viac minú majitelia mačiek
Aj keď väčšina slovenských chovateľov chce dopriať svojim zvieracím miláčikom len to najlepšie, stále je podľa GFK viac ako 40% všetkej útraty v tejto kategórii prostredníctvom akčných nákupov. Hlbšie do vrecka sú si podľa prieskumov ochotní siahnuť aj majitelia mačiek. "Tu je ale dôležitým faktorom, že mačacie krmivá sú predávané v menších baleniach, a frekvencia ich nákupu je teda väčšia. Mačky navyše konzumujú skôr mokré krmivo, ktoré je oproti granulám drahšie. Mačka spotrebuje síce menej krmiva, ale majitelia sú za neho ochotní zaplatiť viac ako u krmiva pre psov. Majitelia mačiek ešte úplne nezmenili svoj pohľad na krmivá a kupujú skôr komerčné značky než naturálnej krmiva, "dodáva odborník.
Nakupujú predovšetkým ženy
Ľudia si často kupujú štvornohého kamaráta ako kompenzáciu miesto detí. Sú potom ochotní za zviera minúť výrazne viac než klasická rodina s deťmi. Bezdetné slovenskej domácnosti utratia za krmivo, predovšetkým potom majitelia mačiek, dvakrát viac než domácnosti s deťmi. Zaujímavosťou je, že na slovenských je to naopak, tam bezdetné domácnosti míňa viac za psy než za mačky. "Typické je tiež to, že o výbere krmiva rozhodujú hlavne ženy. U nás z 95% nakupujú iba ženy. Je vidieť, že sa ženy starajú nielen o žalúdky ľudských členov rodiny, ale prakticky o všetkých, "pokračuje Martin Pučálka. Za poslednú dobu vzrástol tiež nákup zvieracieho krmiva prostredníctvom on-line obchodu . Čo sa týka tržieb, tak stále vedú kamenné obchody, ale oproti klasickým obchodom sú tu ľudia ochotní za jeden on-line nákup krmiva minúť niekoľkonásobne viac ako pri klasickom nákupe v obchode. Ich výhodou je, že ľudia z pohodlia domova zoženú značky, ktoré nie sú v bežných kamenných obchodoch dostať, a môžu počas jedného nákupu kúpiť zásobu na dlhšiu dobu a v pokoji si porovnať informácie o zložení. Zákazníci najčastejšie kombinujú nákup granúl s nákupom maškŕt a konzerv.