Na otázky týkajúce sa slovenského trhu s krmivom pre domácich miláčikov zodpovedá James McGrath, Marketing Director for Petfood and Food, Mars Central Europe.
Ako je na tom slovenský trh s krmivami pre domácich miláčikov v porovnaní s tými západnými?
Hlavný faktor pri určovaní vyspelosti určitého trhu sú percenta kalórií, ktoré v strave psov a mačiek pochádza z jeho špeciálne vyrobeného krmiva, namiesto zvyškov z kuchyne. Zatiaľ čo v západnej Európe dosahuje pomer až 98% v prospech krmív, v Českej republike je podľa štúdie uskutočnenej firmou Gfk podiel ešte stále pozadu.
Prečo nie je vhodné kŕmiť domáce zvieratá zvyšky z kuchyne, ktoré by sa rovnako inak vyhodili?
Tento faktor je závažný preto, že špeciálne vytvorené krmivo obsahuje všetky potrebné živiny aj vitamíny dôležité na to, aby zviera mohlo rásť a prospievať. Spoločnosť Mars v súlade s našou víziou urobiť svet lepším miestom pre domácich miláčikov významne investuje do vzdelávania zákazníkov o pozitívnom vplyve, ktorý môžu na životy svojich maznáčikov mať, ak im namiesto zvyškov doprajú kvalitnú stravu. Tá im totiž zaistí rovnováhu v živinách aj potrebné vitamíny.
Sú viditeľné rozdiely v nákupoch krmiva aj v rámci samotnej Českej republiky?
Všeobecne platí, že spotrebitelia v mestách viac sledujú globálne trendy, zatiaľ čo vo vidieckych oblastiach sú zmeny pomalší. Niektorí majitelia domácich maznáčikov žijúci na vidieku napríklad ešte len prechádzajú zo zvyškov jedla ku krmivám vyrobeným špeciálne pre psy alebo mačky. Pre celú Českú republiku ale platí, že tu poslednou dobou rastie záujem o prémiové a špecializované produkty, teda tie, ktoré sú prispôsobené potrebám rôznych skupín mačiek a psov.
Foto: pixabay.com